Tänkte bara tala om att det snöar

- och blåser. Nu skall det bli paus i snöandet onsdag-torsdag men sen kommer snön igen. Temperaturen svävar mellan -5 och -15. Det är riktigt intressant att vara gäst i verkligheten här just nu. I dag har jag fått gå omvägar hem i snöyran eftersom det skottades tak både här och var. Nu skall jag gotta mig med någon av mina nyinköpta Pasilinna-böcker och en chokladkaka från Fazer.

Om någon undrar så fick vi köttsoppa med mannagrynsklimp till lunch igår och idag blev det köttgrotta med inbakade grönsaker i, potatismos och stekt lök. Det heter inte köttgrotta här, det var något rätt roligt namn som jag har glömt. Det finns många roliga ord och inte minst namn på orter och platser. Just nu minns jag Träskända, Tattarmossen och Käringmossen. De sista är definitivt inte PK - eller vad tycker ni?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.