Snöig måndag igen!

Det har snöat en hel del sedan i går eftermiddag, och det lär snöa i morgon också. Jag börjar vänja mig och känner mig väldigt hurtig när jag går till och från min tillfälliga arbetsplats. Lunchen idag bestod av en riktigt maffig gulaschsoppa med smetana och rejäla bitar nybakat bröd till. Jag gillar den rustika maten här. Den passar utmärkt till vädret.

Söndag ägnade jag åt att skaffa mig mer kunskaper i den finska historien, jag besökte Finlands nationalmuseum. Det var Finlands historia från förhistorisk tid fram till våra dagar. Jag har ett häfte med alla tänkbara sevärdheter, få se vilka jag hinner med att besöka. Designmuséet och Tempelplatsens kyrka står väl närmast på listan. På tal om kyrkor så såg jag en huttrande salvationist gå nedåt Bulevarden när jag just var på väg in till hotellet nu i eftermiddag. Hon hade sedesam svart kappa och sköldförsedd pälsmössa med öronlapparna nedfällda. Det var som ett eko från fornstora dar. Jag får nog kolla vad de har för verksamhet i Helsingfors.

Nu har jag tagit med mig lite jobb "hem", få se om det blir något gjort... Jag har alltför många tv-kanaler här.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.