Karnevalen i H-fors

I dag har det varit riktigt fint väder men ganska kallt och så har det varit karnevalsstämning på stan. Penkis kallas det för när abiturienterna, d v s de blivande studenterna åker i kortege på lastbilsflak och släpvagnar och slänger ut godis till åskådarna. Sedan har de tre veckors ledigt innan skrivningar och slutprov börjar. Det var ett par av dem på kontoret som inte kunde motstå denna "begivenhet" och så hakade jag på. Det gäller att försöka leva med i det som sker, det blir intressantare då.

Jobbet flyter på rätt bra och matserveringens luncher förgyller tillvaron. I dag fick vi rotfruktslåda med bacon, igår var det borstj med smetana och mörkt rågbröd och i tisdags laxpudding med dillsås. Sen gäller det att hitta något lätt att äta på kvällen, en middag till skulle jag inte klara av. På väg hem passerar jag en butik som har olika sorters färdiga sallader och smörgåsar. I dag blev det en stor grahamsfralla med kycklingbröst, grönt och något slags pestodressing och en flaska äppeljuice.

Jag trivs här. Det hade jag aldrig kunnat tro. Men bra hotell, ett intressant uppdrag, trevliga "arbetskamrater" och en stad som trots att den är totalt insnöad(!) faktiskt är riktigt charmig har fått mig att ändra uppfattning.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.