Onsdag eftermiddag - nu snöar det inte!

Så har det blivit onsdag eftermiddag och idag har det inte snöat, men igår snöade det - men inte så väldigt mycket. Nu har man tagit ett radikalt grepp för att få ordning på trafiken i centrum, de som har "boendeparkering" inne in de centrala delarna av H-fors kan parkera nattetid (20-08) i vissa stora p-garage för den måttliga avgiften 2€. Snöröjningen har inte haft en chans att utföra sitt uppdrag, ambulanser och t o m i något fall brandkåren har inte kunnat ta sig fram. Jag slutade efter lunch idag (fiskgratin med smörsås och gröna ärter) och när jag gick hit, så såg jag att de forslade bort en totalt översnöad bil som ingen rört på över en vecka nu. Dessutom har de satt upp skyltar med tillfälligt p-förbud på några ställen som jag passerar. Så den här snösituationen är något utöver det vana även för härdade finnar. Jag kan inte låta bli att fundera över vad som skulle hänt i London om man fått lika mycket snö där!

Ledig onsdag eftermiddag tillhör förstås inte vanligheterna, men datasystemen måste släckas ner på grund av diverse uppdateringar och serverbyten o s v. Och utan tillgång till de ekonomiska systemen så hade jag inte så mycket att göra. I dag är det toppmöte om Östersjön i Finlandiahuset, svenske kungen och Putin är bland mötesdeltagarna.

Jag har tänkt att ta en promenad på stan och bl a besöka Marimekkobutiken - och så blir det säkert några fler butiksbesök. Man måste ju värma sig lite ibland...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.