Nu har jag gjort slut med LE Int.

Jag klev in till The Boss idag på förmiddagen och lämnade över min skriftliga uppsägning. Jag tyckte inte att jag behövde vänta tills på måndag, för jag hade bestämt mig! Han blev nog lite (rätt mycket) överraskad och stammade fram något i stil med att "vi kan väl försöka vaska fram något uppdrag som du skulle trivas med" men jag talade om att nu hade tåget gått och att jag förhandlat med ett annat konsultföretag, ett företag som arbetade inom ett helt annat område, både faktiskt och geografiskt. Därmed fick han låta sig nöja. Nu har jag en månads uppsägningstid, men jag fick igenom att sluta den sista maj och att jag vill ha ut min bonus (eller rättare sagt mina bonusar) senast den sista juni. Jag hade kollat med banken i förväg och det var faktiskt en rätt ansenlig summa.

Nu planerar jag att börja jobba den första september och fram tills dess skall jag ha en riktigt lång semester. Jag har ingen aning om hur jag skall tillbringa dessa tre månader... det är helt fantastiskt.

Men i morgon åker jag till Chiddingfold och hälsar på Melanie och Edward. De har just skaffar en hundvalp, en ny Newfoundlandshund. Jag trodde att det skulle bli något mindre, i julas talade de om något slags spaniel. Men det är väl så, en gång Newfie, alltid Newfie. Och det är ju en mysig hundras. Lite stor bara och livsfarlig när man kommer på besök om man blir betraktad som en efterlängtad god vän. Då är det bara att ställa sig mot en vägg och försöka att inte bli omkullslagen. Den nya hunden är en liten flicka och hon heter Sally. Jag har varit och köpt presenter till Sally... tuggben, tuggknut, pipleksak och en skramlande boll.

I kväll skall jag träffa Frederick, Shaw och Isabel på vår kvarterspub - som ligger tre kvarter härifrån. Men det får inte bli mycket och inte sent eftersom jag tänkte ge mig iväg rätt tidigt i morgon.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.