It´s raining money!

Vi har en lottoklubb på LE, vi är 12 stycken som har spelat varje vecka sedan 2008. Det har bara varit på skoj och våra insatser har varit rätt blygsamma. Om någon har slutat, så har det alltid funnits någon ny som velat vara med. När folk jobbar lite är och var på jordklotet så har lottospelandet varit ett sätt att hålla kontakt. Vi har fått en hel del småvinster, men lottospelande har inte varit någon vinstaffär förrän i lördags. Vi hade 5 rätt + bonus och jag tänker inte avslöja hur mycket vi vann, men det blir en bra slant till oss var. Nu hade jag tänkt att gå ur och lämna plats för någon annan när min 10-veckorsinsats var slut. Och det gör jag väl, väl medveten om att de här 2½ årens satsade pengar har förräntat sig väl.

Jag trodde först att Evie skämtade med mig när hon ringde i förmiddags, men det var faktiskt alldeles sant. Vad skall jag använda pengarna till? Först och främst att köpa ett par nya skor. Den förtjusande lilla newfiedamen Sally fattade i all hemlighet tycke för mina Sebago Hanover och lyckades utan att bli upptäckt demolera båda två till oigenkännlighet. Som tur var, så hade jag även ett par trainers med mig. Men vad då, ett par skor är ju en världslig sak.

Nu skalljag vara hemma i London mycket mer och i morgon går jag och inhandlar ett par inredningstidningar, jag skall satsa pengarna på att köpa en del nya möbler. Min soffa är endast presentabel om de båda plädarna ligger på plats, den ena fåtöljen skall man helst inte sitta i och soffbordet skall vi inte tala om...

Och i morgon är min sista dag på LE. På torsdag skriver jag kontrakt med min nya arbetsgivare, börjar där den 1 september.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.