Lugn och ro???

Nu är jag hemma igen, i ett London som surrar av rykten  - en efterdyning till valet. Brown har i alla fall bestämt sig för att avgå, Labour och Lib Dem skall börja samtal och jag sänder upp en liten bön om att dessa skall ge resultat i en koalition. Det är ju faktiskt så att människor röstat på Tories därför att de absolut inte kan rösta på Labour och anser att en röst på Lib Dem i det valsystem man har, tyvärr är en bortkastad röst. Naturligtvis är en reform av valsystemet ett mycket attraktivt bete för Lib Dem att nappa på, men jag tror faktiskt också att i det långa loppet, när vi kommer till det som kallas för realpolitik, så kan det fungera med en allians mellan Labour och Lib Dem. En del nyhetsmedia har sagt att alliansen mellan Tories och Lib Dem är i det närmaste klar - så nu vet man inte vad man skall tro.

F d torypartiledaren William Hauge har alldeles för stort inflytande fortfarande, han sitter som partistrateg och bromskloss. EU-motståndare, lever fortfarande i en värld där Great Britain är världsledande, motarbetar alla försök till harmonisering av regler på arbetsmarknaden och inom socialpolitiken, har på sin agenda att förändra reglerna om EUs inre marknad och rörligheten för medborgarna.

Och så har vi Grekland... och inte bara det, utan alla PIGS-länderna som skall hållas under armarna och börserna tar små glädjesprång. Jag kan säja att man får perspektiv på ett och annat efter några veckor i Lettland!

Idag har jag varit på kontoret och jag skall gå dit i morgon och "göra klart" och sen tar jag ledigt resten av veckan. The Boss är ledig, kommer först på måndag nästa vecka så jag har just nu inte en aning om vad som kommer att hända. Kan jag inte få vara hemma i London en månad - eller två?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.