Inget kul alls...

Jag träfade The Boss i måndags och han hade ett mindre lockande erbjudande åt mig. Kina - Shanghai 8 månader eller Hongkong ungefär ett år. Jag svarade nej tack och sa att om han inte har något annat att erbjuda, så funderar jag starkt på att söka ett annat jobb. Eventuellt skulle det då finnas ett 3 månaders uppdrag i Abu Dabi. Lockar mig inte heller. Då fick jag höra att de definitivt inte ville mista mig, men att det för närvarande inte finns något annat.

Nu har jag tagit ett par andra kontakter under veckan, en av dem verkar riktigt intressant. Då handlar det enbart om Europa. Eller också tar jag ett sabbatshalvår och gör något roligt. Jag är trött på stora städer och trängsel. Trött på att rätta till andras misstag och att på ett diplomatiskt sätt få dem att inse att de har gjort fel... Susan Clifford gjorde något bra, hon skaffade kunskaper om hotellbranschen och jobbar nu som konsult för mindre hotellkedjor och fristående hotell. Jag funderar lite i de banorna. Men tills vidare så sitter jag på kontoret och nagelfar andras skriftliga redovisningar och dessemellan så går jag igenom uppdragspärmarna för 2004 och rensar allt som inte behöver finnas kvar. Det är i och för sig ett mer kvalificerat uppdrag än vad man kan tro, men det är så långtråkigt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.