Vad hände igår?

Igår satt jag i möten hela dagen. Först med koncernchefen - borde känna mig hedrad av att han tog drygt två timmar av sin tid till en genomgång med mig. Dessutom ville han veta vad jag tyckte om Finland, om snövädret hade besvärat mig och om jag ansåg maten vara ätlig. Jag kunde med gott samvete säja att även om jag inte hade varit så entusiastisk inför två vintermånader i Helsingfors, så trivs jag i Finland. Folk är trevliga och framför allt äkta, den myckna snön var ett oväntat fenomen som det var intressant att se hur jag skulle tackla rent praktiskt, och det har ju gått bra. Maten... ja det vet ni redan att "matserveringens" luncher är något utöver det vanliga för mig. Så han var nöjd , både med mitt arbete och att jag gillade Finland. Sedan hade vi möte med ekonomisektionen och slog fast hur vi skulle presentera vårt "program" inför styrelsen, vilket alltså var dagens tredje och sista möte.  I stort sett accepterade man de förändringar som jag och ekonomisektionen presenterade. Nu har vi veckan på oss att förändra några detaljer och sen kör vi igång med förändringsprocessen, förhoppningsvis på måndag. Jag reser hem i slutet av näst-nästa vecka och stannar i London två veckor och sen blir det troligen Riga, vilket jag tror kommer att bli en betydligt större utmaning. Nej, jag VET. Men det skall bli intressant.

Och ikväll har jag hemmakväll på hotellrummet med tv och läsning. Skönt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.