Troubled bridge over frozen water

Jag har varit i Åbo över helgen. De här underbara människorna som jag jobbar tillsammans med är väldigt angelägna om att jag skall få se så mycket som möjligt av Finland under de här veckorna. Johanna, som jobbar med koncernens ekonomi har sina föräldrar i Åbo och tog med mig dit över weekenden. Lördag: besök på Wäinö Altonens museum, stadspromenad och på kvällen hade hennes föräldrar bjudit dit några av sina vänner. En av dem hade skotsk mamma, född MacPherson och som ursprungligen kom från Fort Williams. Utsökt middag och intressant konversation. Söndag började med brunch, sen gick vi för att beskåda Kvarnbron över Aura å, som eventuellt kommer att rasa, den har sviktat med en hel meter på mitten. Sen blev det besök på Åbo slott, ett besök som gjorde att jag kom ett steg vidare i mitt utforskande av Finlands historia och faktiskt även svensk historia. Vi tittade även in i Åbo domkyrka, Finlands lutherska nationalhelgedom. Middag och tillbaka till H-fors på kvällen.

I kväll skall jag förbereda mig inför morgondagen. Koncernchefen skall informeras om vad jag/vi åstadkommit och förhoppningsvis sanktionera det som jag har att föreslå. Nu är det bara tre veckor kvar här och jag vill gärna vara med och starta förändringsarbetet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.