Nedräkning

Nu har jag bara en dag kvar i Helsingfors. Mission accomplished och jag kan återvända till London med hedern i behåll. I morgon kväll blir det farvälmiddag på restaurang, planet går lördag kl 14.05. I kväll skall jag bringa lite reda i mina tillhörigheter, ta det lugnt och försöka inse att jag lämnar den här platsen i övermorgon. Jag har lagt märke till att i början av min visterlse här, så kände jag behov av att notera sådant som kändes annorlunda. Men successivt har jag anammat både det ena och det andra här, jag har överraskat mig själv med att börja tala med finlandssvenskans sirliga ordvändningar och ibland har jag även fallit in i satsmelodin. Jag har uppskattat den rustika kosten, lärt mig att gå på snöiga och hala trottoarer utan att spänna mig (nämnvärt) och jag har lärt mig hitta ganska bra i centrala H-fors. Jag kommer definitivt att återvända hit någon gång, men då får det bli på sommaren. Slut från H-fors, Finland, nästa gång vi hörs blir det från London.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.