Hemma igen!

Hemresan från H-fors blev ordentligt försenad. Det plan som jag skulle resa med hade fått något maskinfel, fick istället resa via Kastrup och där var anslutande plan försenat. Nå, jag kom hem i alla fall även om det blev rätt sent.

"Farvälmiddagen" blev en riktigt trevlig tillställning. Till min stora överraskning fick jag en present, en riktigt exklusiv sådan av företaget. Det var en armbandsklocka i silver från Lapponia, designad av Björn Weckström. Jag förväntas nu tänka på dem varje gång som jag ser efter vad klockan är.

Jag hade lite övervikt i mitt bagage, men p g a strulet med hemresan, vilket man kände till redan när jag chackade in, så behövde jag inte betala för det.

Och nu är jag hemma, fick redan i fredags meddelande om att The Boss inte är på kontoret idag, så jag kunde ta ledigt. Nu har jag tvättat, dammsugit och dammat och kommer om en stund att åka ner till Oxford Street med omgivningar bara för att insupa atmosfären. Det är två månader sedan jag var hemma sist! Vädret är grått men milt och jag ser att påskliljorna vid husväggen tvärs över gatan är på väg att slå ut. Jag behöver varken min täckkappa eller mina grova stövlar. Jag undrar hur det kommer att kännas att gå utomhus i jacka och loafers?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.