Så var det klart!

Vi byter bostäder och jag skall börja packa i morgon. Målaren som jag hade tänkt anlita ställer upp för Fran och Michael och en golvfirma lägger in nytt golv i det lilla sovrummet redan nästa vecka. Det är inte trots att det är semestertider, utan på grund av det som det gick att ordna så snabbt. Det finns fortfarande en del paperwork som måste göras, men bankerna har gett klartecken och vi har skrivit köpekontrakt. Fran och Michael är glada över att kunna investera lite mer pengar i sitt hus i Buckinghamshire. (Inte Hertfordshire som jag tror att jag skrev tidigare.)

Först var jag tveksam till bytet men nu känns det riktigt bra och jag ser fram emot att flytta. Vi flyttar över kartonger successivt, jag gör plats i mitt vardagsrum för dem och jag kan ställa in grejor i deras lilla rum som de har till kontor. Sen tar vi möblerna någon av de första dagarna i september. Jag hade ju stora planer på att köpa nytt ill vardagsrummet - tur att jag inte gjorde det - men nu får det gamla uttjänta följa med för jag hinner inte bestämma mig för nytt innan jag börjar jobba igen den 13 september. En vecka senare reser jag och en kollega till Budapest och vi räknar med att stanna där i tre veckor, eventuellet fyra. Sen skall jag vara hemma i London två veckor och sen reser vi tillbaka till Budapest för två veckors jobb där. Det skall bli spännande. Jag uppskattade verkligen att vara i Finland och Lettland och nu villjag förstås se hur den ungerska mentaliteten är. Men innan dess har jag mycket att göra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.