Big business!

Nu har jag varit på banken och jag är tydligen en betrodd kund - en mellanskillnad på upp till £ 200 000 !!! var helt okej. Men det kan ju bero på att min nuvarande lägenhet är betald till 87%. Fran och Michael kommer hit om en stund och då skall vi gå igenom lägenheten riktigt ordentligt och så tar jag deras en annan kväll nu i veckan. Mark B har lovat att följa med, han är ju rätt kunnig i sånt här. Och så kanske vi kan klara av affären utan att blanda in en mäklare, min bank ställer upp med en "expert" som tredje part i  uppgörelsen så att allt blir rätt. Troligen har Fran och Michaels bank en sån handläggare också.

Det låter bra och enkelt men nu skall jag bestämma mig om jag verkligen vill byta bostad. På plussidan finns läget, att det är en öppen planlösning med vardagsrummet och barköket, att det finns en rätt stor balkong och att planlösningen är bra. Minussidan? Att lämna ett område som jag känner väl och där det mesta av service finns på mycket nära håll. (Men jag utnyttjar inte den servicen särskilt mycket.) Två badrum, ett normalstort och ett jättestort känns väl inte som det mest nödvändiga men då kan jag ha tvättmaskin i det mindre och hänga tvätt över badkaret.

Så nu vet ni att jag har mycket att tänka på. Och ni som känner mig väl vet att jag kan drabbas av akut beslutsångest.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.