Jag måste skriva av mig lite.

Egenterapi alltså.

 Mark Bearcroft har gått igenom lägenheten idag, knackat på rör, spolat vatten och kollat elinstallationer och ljudisolering, golvens lutning i våtutrymmena och jag vet inte allt... Det han tyckte var ett problem var ljudisoleringen ut mot trappan och hissen och så måste dörren ut mot balkongen repareras eller bytas ut. Men det sistnämnda visste jag redan. Så nu vet jag att det är ett helt ok bytesobjekt och Fran och Micaael har gjort en motsvarande besiktning av min lägenhet. Här var det kaklet över spisen som hade några spräckta plattor, det finns en liten ytlig fuktskada vid ett fönster och golvet i det ena sovrummet är repat. Så nu vet vi var vi står och nu får bankmännen säja sitt. Vi är nog rätt eniga om mellanskillnaden i pris och hoppas att allt kan bli klart rätt snabbt så att vi kan företa flyttmanövern innan jag börjar jobba den 13 september. Här vill Michael måla och tapetsera om (vilket jag förstår!) och renovera golven innan de kör över sitt bohag hit. Om det nu går att hitta hantverkare så snabbt? Jag behöver inte göra något särskilt i min nya lägenhet, väggarna är genomgående vita, golven är okej och det får bli en senare fråga om jag skall förbättra ljudisoleringen på de två aktuella väggarna. Balkongdörren får väl bytas ut innan "vinterkylan" kommer.

Detta var alltså dagens egenterapi. Nu känns det bättre!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.