Nu har jag ankrat i Chelsea Harbour!

Så var det klart! Killarna och vi jobbade som illrar för att få flyt i vårt bostadsbyte. Det gick över förväntan bra, allt var klart igår vid femtiden och då hade vi ändå fått göra uppehåll ett par gånger både fredag och lördag för att det kom regnskurar. Nu är alla nöjda, killarna fick sina pengar, vi betalade för lastbilen och enligt Michael som är ekonomiskt lagd, så kostade det oss hälften av vad flyttningsbyråerna tar för flytt av en lägenhet. Men då behöver vi ju inte bära och kånka själva förstås. Så nu sitter jag här och ser ut över hamnen. Vädret är inte det bästa, regn och rätt blåsigt, men jag har att göra så jag kan lika gärna stanna inne. Mina möbler ser lite tafatta ut i vardagsrummet, det finns flyttlådor överallt, både tomma och fyllda. Jag prioriterade att ta hand om mina kläder när jag vaknade i morses. Nu tar jag en fikapaus och skall fortsätta med att stuva in i köksskåpen. I morgon skall jag ta en tur till ett par möbelaffärer för att få lite inspiration inför inköp av ny soffa m m. Jag känner att jag kommer att trivas här. Det är luftigt, utsikt, det finns promenadstråk i närheten och jag lär väl hitta några favoritbutiker och trevliga restauranger här också. Jag ringde Fran förut och hon var också helnöjd. Fran uppskattar mysighetsfaktorn i min f d lägenhet och att hon har 4 minuters promenad till sin butik. Alla nöjda och glada. Slutet gott allting gott alltså. Och nu skall jag ta itu med att inte bara packa upp, utan också diska mina bästa glas.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.