Märkliga händelser.

Sist skrev jag om att jag fått ett förslag om att byta min lägenhet, men det var bara ett löst förslag som jag aldrig ens behövde ta ställning till. Nu har jag fått ett nytt förslag - och nu börjar jag faktiskt fundera på om jag inte får ta ställning till förslaget... men egentligen så tycker jag att det är jobbigt att flytta.

Chelsea Harbour, sjätte våningen, "portered block" (hur översätter man det?), hiss, parkering, vardagsrum med stort barkök, två sovrum, två badrum, tre stora garderober och en ganska stor balkong med utsikt över småbåtshamnen och mot Themsen.

Anledningen till att Fran och Michael som bor där vill byta är att Fran har en butik i Islington och  Michaels jobb flyttar upp till Highbury, granne med Emirates Stadium i början av nästa år, faktiskt med rimligt promenadavstånd. Nu innebär ett byte att jag får punga ut med en icke obetydlig mellanskillnad, och det får jag väl tala med banken om... om jag nu skulle vilja byta. Fran och Michael vill inte ha någon stor bostad i London eftersom de har ett hus i Hertfordshire också. Jag har varit i Chelsea och sett mig om idag, skall tala med banken nästa vecka och är de positiva så får jag skaffa en värderingsman... ja, det blir mycket att tänka på nu. Det är enklast att stanna kvar här på Spencer Place, men samtidigt så skulle jag gärna bo nere i Chelsea. Vi får väl se. Jag har ett och annat att tänka på under weekenden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.