Hemma igen.

Vi reste hem från Budapest söndag morgon och visst är det skönt att komma hem igen, men Budapest överträffade faktiskt våra förväntningar. Det kändes att man var i en helt annan del av Europa men samtidigt så var det inget problem att vara där, de flesta som vi hade att göra med talade riktigt bra engelska. Maten var verkligen bra och det är helt enormt vad mycket man kan göra med paprika och hur många sorters paprika det finns. Dessutom smakar helt vanlig paprika, både röd och grön mycket bättre än den växthusodlade holländska paprikan som är den enda vi normalt får. Den är odlad i vatten med näringssubstrat - så det är väl inte konstigt att en inte smakar något numera, inte ens den röda paprikan!

Nu skall jag ägna min fritid under återstoden av den här veckan och nästa vecka åt att få ordning här hemma. Min nya soffgrupp och läsfåtöljen kommer på tisdag nästa vecka. Hinner jag, så skall jag försöka att hitta en matta också. Resten får vara tills jag kommer hem från nästa omgång i Budapest. Sen skall jag faktiskt jobba i London året ut, så jag har gott om tid att bo in mig och göra nödvändiga nyinköp.

Och nu skall jag ägna kvällen åt att försöka få en uppfattning om de stora ekonomiska förändringar som regeringen aviserat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.