Som vanligt: ändrade planer

"Sen skall jag jobba i London året ut" skrev jag så övermodigt i mitt förra inlägg. Glöm det. Tidigt måndag morgon fick jag sticka iväg på en akutinsats i Vilnius, vilket jag faktiskt inte hade så mycket emot. Ett av våra team där hade decimerats med en person och nu skall jag jobba här och åka direkt till Budapest nästa helg. Om jag skall vara uppriktig,så... jo jag var väl lite besviken över att inte få tid att göra i ordning i mitt nya hem, men samtidigt så hade jag inget emot att åka till Vilnius. Jag var här på en kort visit när jag jobbade i Riga i våras och tyckte då definitivt att staden var värd en lite grundligare studie. Nu har jag inte hunnit med så mycket sightseeing den här veckan, men nu i helgen skall jag se mig om, vädret visar sig från sin allra bästa sida just nu. Jag har varit ute på en liten shoppingtur på Pilies, gågatan som sträcker sig genom de äldsta delarna av stan och nu skall jag och Nina, den av mina kolleger som i likhet med mig valt att stanna kvar här över helgen, vi skall strax gå och äta lunch.

Som det ser ut nu, så blir det en vecka i London efter Budapest, och sen ett par veckor till här i  Litauen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.