Rapport från ett katastrofområde (nästan).

Ja, nu är det onsdag och här talar man om köld- och snökatastrof. Allt är relativt. Jag fick mail från kusin Susanne i Ekedalen som ligger en bit utanför Tidaholm i Västergötland. Där hade de mer än en halv meter snö och mer var på väg och det var  sexton minusgrader. Hade det varit i England, så vet jag faktiskt inte vad som hade hänt. Det hade förstås lett till totalt sammanbrott i infrastruktur och sjukvård, många hade frusit ihjäl och desto fler hade krävt regeringens avgång.

I går kväll var jag ute och åt tillsammans med Nigel, Tracys bror. Hans fru är fortfarande bortrest och nu fick jag veta varför. Hennes far äger ett företag i Indien, och han har legat på sjukhus i Schweiz för att byta en höftled och då är hon där och övervakar verksamheten. Vi var på The Abingdon, som ligger i South Kensington. Franskinspirerat kök och trevlig atmosfär.

Ja, så var jag alltså på kontoret och pratade med The Boss igår förmiddag. Han vet inget om uppdraget i Sverige ännu, så vi bestämde att jag skulle vara på kontoret tills vidare och hjälpa till med de helårssammanställningar som vi gör för vissa uppdrag. Jag infann mig punktligt klockan halv nio, och när klockan var två, så försvann elektriciteten och vi bestämde oss kollektivt för att ta ledigt resten av dagen. Just nu är det nollgradigt och det faller en del stora snöflingor men i morgon skall det bli betydligt kallare och mera snö. Det gäller att man ger sig iväg i tid för att hinna bort till Canary Wharf i anständig tid.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.