Måndag och jag vet fortfarande inget.

Jo, jag sitter på kontoret om dagarna och lusläser rapporter eller korrekturläser eller redigerar. Det är riktigt trevligt att jobba på hemmaplan, sen gå och handla lite middagsmat efter jobbet och sitta hemma och läsa eller se på TV, gå igenom diverse skåp och lådor och sortera och slänga och känna sig riktigt duktig. Jag var nere i Oxfambutiken med en stor kasse böcker och en nästan lika stor kasse fullt användbara, i vissa fall t o m helt oanvända köksprylar.

Om framtiden vet jag inget än så länge, men jag skall på ett möte hos en viss konsultfirma på North Audley Street på torsdag - men det vete sjutton om situationen klarnat tills dess! Sen vet jag inte riktigt vilken min roll kommer att bli, jag skall alltså vara underleverantör till konsultfirman som är utsedd till likvidator... men det klarnar väl om det nu blir något av det. Alternativet skulle eventuellt vara ett 8 v uppdrag i Finland med start i början av februari. The boss var helt övertygad om att finska och svenska var ungefär samma språk - vilket han nu i alla fall är helt klar över att det inte är! Vill jag tillbringa februari och mars i en så kylslagen del av världen???

Nej, nu plingar min kökstimer, dags att ta maten ur ugnen och avnjuta potato wedges, inbakad halibut (det är väl hälleflundra?) och en klick sällsynt onyttig bearnaise till. Men visst låter det gott? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.