2010 har börjat kyligt.

Vardag igen men jag är ledig idag också, skall till kontoret och tala med The Boss i morgon förmiddag.

Och vad har jag gjort sedan sist? Nyårsafton fick jag oväntat besök av Cecilia M, hon hade valt att tillbringa nyårshelgen i London istället för att försöka ta sig hem till Umeå. Hon skulle infinna sig hos en ny klient i Derby i dag, och vågade inte chansa på att vädret skulle ställa till det. Det är minusgrader här i London och det lär vara mycket kallare ju längre norrut man kommer.

Cecilia hade en inbjudan till nyårspartaj hos en av sina kolleger och jag hängde med. Det visade sig att jag kände en hel del av gästerna, inte konstigt egentligen eftersom vi jobbar inom besläktade yrken och i företag där man headhuntar folk från varandra. Det var trevligt och alla uppträdde civiliserat. enda problemet var att vi fick ta oss hem (från Barbican) till fots. Det var halt och kallt och det kan tänkas att det berodde på promenaden, men vi var hur pigga som helst när vi vaknade vid tiotiden på nyårsdagens förmiddag.

Lördag fortsatte Cecilia hem till sitt, d v s Maidstone. Jag ringde till Eric och Kathleen för att önska gott nytt år och då berättade Eric att Kathleen hade halkat på nyårsafton och fått en liten spricka i höger arm. Inget allvarligt, men hon hade fått något slags skena om armen och skulle ha armen i mitella ett par veckor framåt. Då vaknade Florence Nightingale inom mig och jag åkte bort till Watford och såg till dem, lagade middag o s v.  Sen var jag där i går igen, det var nämligen så att det fanns en hög med tvätt som skulle strykas. Kathleen tyckte först att det var förskräckligt att jag skulle göra det på en söndag, men sen tyckte hon nog att det var rätt skönt att få undan högen.
Eric tillhör inte den generation av män som lärt sig hantera ett strykjärn, även om han inte alls är negativ till att delta i vissa delar av hushållsarbetet.

Nu är jag förstås nyfiken på vad som kommer att hända i morgon. Jag har kollat svenska tidningar på nätet. Återkommer när jag eventullet vet något mera.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.