Nu drar jag snart österut.

Ja, då blir det Helsingfors, reser redan på lördag för att hinna acklimatisera mig lite. Det skall faktiskt bli spännande att möta ett nytt land, ny stad, nytt språk, ny affärskultur. Jag har faktiskt varit i Helsingfors en gång, men ärligt talat minns jag inte så mycket av staden mer än att vi plötsligt kom fram till ett torg där en enorm trappa ledde upp till en stor vit, mycket vacker kyrka. Det var en mäktig syn när man helt oförberedd fick den i blickfånget.

Nu skall jag göra klart det jag håller på med och sen kan jag vara ledig på fredag, planet går lördag 1120 från Heathrow och är framme i Helsingfors 1620 lokal tid, d v s två timmar före GMT. Restiden är alltså tre timmar. Hotellrum är bokat, det var ett centralt beläget hotell som hette Klaus (om jag minns rätt), de hade "business suite" - alltså rum med en liten "kontorsdel".

Jag bekymrar mig mest för vad jag skall ta med mig för kläder... varma kläder... dumt att jag bekymrar mig för sådant eftersom det naturligtvis finns att köpa och dessutom är det sannolikt rea på vinterkläder nu.

Vad jag skall göra? Ja, sådant får jag ju inte tala om men uppdraget är för en koncern som har huvudkontor i Helsingfors. Beräknad tid februari-mars.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.