Saboterad sovmorgon

Det har blivit kvällspass hela veckan och vi hade bestämt oss för att idag, då skulle vi inte börja jobba förrän klockan tio. Tio över sex kör ett par utryckningsfordon förbi nere på gatan och så blev det med den sovmorgonen.

Jag har nu hunnit att kolla min privata e-post och skriver ett par rader här, innan jag går ner till frukosten. Jag har faktiskt inte så mycket att berätta, möjligtvis kan det vara värt att notera än att jag köpte ett par knähöga stövlar på lunchen igår. Dom var nätta och snygga utan att ha en skyhög klack, den är bara 4-5 cm hög och det räcker gott som tillägg till mina 178 cm. (Är jag fortfarande så lång? Det påstås att man börjar krympa vid 30 om man inte tränar och man kan uppskjuta det obevekliga krympandet till 40 om man tränar. Det kanske är bäst att kolla?)

Det har regnat mer eller mindre hela veckan och samma väderlekstyp skall fortsätta hela nästa vecka. Till helgen förutspås rätt mycket regn, så jag åker hem till London fredag eftermiddag.

Jag fick frågan var jag tänkte tillbringa julen i år. Jag hade helst åkt till Åre, men då jag inte vet när vi blir klara med jobbet och det dessutom kan vara svårt att få tag i biljetter i sista minuten, så blir det nog i Chiddingfold. Inget går upp emot att tillbringa en engelsk jul i en sån idyllisk omgivning.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.