Om framtiden vet vi inget.

Jag träffade The Boss igår och fick min julgratifikation plus extra bonus p g a Bryssel. Men hur det blir framöver, det visste han inte. Ett stort internationellt företag hade aviserat ett relativt långvarigt uppdrag i Sverige, men p g a oförutsedda händelser så vet ingen hur det blir. (Nej, jag har väl inte avslöjat något?) Nu tar jag julledigt t o m tredje januari, med en reservationen att jag kanske får ett samtal eller tm och får infinna mig snabbt i London. Tur att jag är i Chiddingfold då, det hade varit opraktiskt att fira jul i Åre under de förutsättningarna.

Nu på förmiddagen har jag varit hos min frisör, och sen har jag varit och köpt diverse julklappar. Greg, Beatrice och deras två barn (3 och 5 år) samt Caroline och hennes två (8 och 11 år) kommer också, så det blir "klanjul". Jag tar första tåget i morgon bitti så att jag kan assistera Melanie med förberedelserna.

Måste tillägga att jag är lite kluven beträffande uppdraget i Sverige. Det skulle vara kul och intressant att tillbringa en lite längre period där, men samtidigt så önskar jag ju att det inte kommer att bli så. Jag har varit så mycket i Danmark de sista två åren, men det är ändå inte som Sverige.

Nu tror jag knappast att jag hör av mig här förrän nästa vecka.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.