Akterseglad...

Det känns så i alla fall. Den här veckan har enbart handlat om jobb. Jag har varit på vårt kontor 12 timmar varje dag, någon gång lite mer. Personalen har ställt upp helt fanstastiskt och igår kväll visste jag att nu var vi i mål. Jag hade räknat med att ta tåget till London idag, biljett var inköpt men så blev det ju stopp i tunneln. Flyget då? Det har varit si och så med avgångarna från flygplatsen här och även om Heathrow haft öppet, så har de inte tagit emot annat än långväga plan vissa tider. De har inte tillräcklig kapacitet för snöröjning på alla landningsbanor. Så här sitter jag i ett kallt och snöigt Bryssel och vet inte riktigt när jag kan komma hem igen.

Men tyck inte synd om mig för den sakens skull. Om en liten stund blir jag hämtad f v b till Spinnekopke som är en populär och folklig restaurang med lokal mat.

Förra weekenden stannade jag här i Bryssel. På lördag körde Daniel, en av våra anställda, mig runt i och omkring Bryssel. Han var en mycket intressant guide och jag lärde mig - förutom att vi såg på intressanta platser - också en hel del om Belgien.   På söndag upptäckte jag de mer centrala delarna av stan på egen hand. Jag vet inte hur många kilometer  jag gick, men jag hade ömma fötter ett par dagar efteråt. Och som sagt, det har bara varit jobb hela veckan.

Det skall bli spännande att se hur och när jag är tillbaka i London. Efter ett besök på kontoret, så tänker jag vara ledig året ut. Om inget akut dyker upp, men det gör det väl knappast vid den här tiden på året.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.