Sovmorgon (nästan).

Idag har jag sovmorgon, arbetsdagen börjar med ett möte kl 1130. Igår var vi i Kuldiga, en riktigt mysig liten stad ca 150 km väster om Riga. Centrum är fullt av fina gamla trähus, många av dem skriker efter renovering men det var ändå bättre standard genomsnittligt än på några andra mindre platser som jag besökt. Vi hann med att besöka Kuldigas stora sevärdhet också, vattenfallet Ventas Rumba, Europas bredaste vattenfall. dock inte det högsta. Jag var faktiskt här i april förra året, men det behöll jag för mig själv. Venta rinner ut vid Ventspils, en stad vid Östersjön som har det relativt gott ställt, ja jämfört med andra lettiska städer alltså. Vi skall åka dit om ett par veckor. Nästa vecka skall vi besöka en annan stad som ligger öster om Riga, den heter Gulbene och om den vet jag just nu abslut ingenting mer än att den är ett administrativt centrum för regionen.

Den värsta kylan verkar ha gett med sig, och jag får nog nytta av kläderna som jag köpte i H-fors. Det var trevligt att återknyta kontakten med några av mina "kolleger" där. Vad jag köpte? En beige vårjacka med rött foder, ett par mörkgröna chinos och två tröjor, en röd och en randig i beige, rött och grönt - det här var kläder ur samma urfinska kollektion. Sen köpte jag en kort, veckad kjol och ett par bruna loafers. Nu klarar jag mig nog de veckor som jag skall vara kvar här. Det finns naturligtvis butiker i Riga också, men jag har svårt att hitta något som jag gillar där. Kläder för kontorsbruk är lite för uppskruvade för min smak.

Jordskalvet i Japan? Det får andra kommentera.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.