Nu flyger jag!

När solen skiner och det är någon plusgrad, så säjer alla: nu kommer våren. Men inte enligt prognoserna. Minst 2 veckor till med någon plusgrad på dagen och minusgrader om nätterna.

I morgon förmiddag tar jag en tur till H-fors för att se om jag kan få tag i några trevliga vårkläder och så skall jag träffa ett par av de trevliga människorna som jag jobbade tillsammans med för ett år sedan. Det tar en dryg timma att flyga dit.

I söndags var vi på en riktigt bra operaföreställning, Barberaren i Sevilla bör den heta på svenska. Det var definitivt inte sista gången som jag var på operan i Riga. Innan förestälningen så var vi på en restaurang inne i Vecriga och åt en intressant kall tallrik med tio små rätter på. Vi, det var alltså Dace och hennes föräldrar och jag. Jag föreslog att vi skulle gå till en fiskrestaurang, men det ville inte Dace. Dace är som ni kanske vet en fisk som finns i floderna i England och det var ett stående skämt att man skulle ta med henne till enfickrestaurang där. Sorry, jag vet inte vad dace heter på svenska.

Sen har det varit fullt upp hela veckan, jag har jobbat in fredagen, nästan i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.