Hemma igen

Hemma igen efter två veckor med mycket varierande väder i Vilnius. Det är en stad som jag verkligen gillar. Trevliga människor, mycket att se på, trevliga restauranger och god mat. Även på lite enklare matställen.Vi hade räknat med en veckas arbete, men det blev nästan två. Jobbet är avslutat, vi satte en ordentlig punkt i torsdags kväll. Nu skall jag vara ledig i morgon och på tisdag skall vi göra vår slutrapport, Det kanske tar några timmar på onsdagen också. Resten av veckan är jag ledig och i julveckan blir det start av uppdragsplanering inför nästa år. Det finns redan flera större uppdrag inbokade. Jag skulle helst se att jag fick jobba i London några veckor i januari. Men så blir det nog inte. Vi är bara garanterade 12 veckor per år här i London, men då är det obrutna veckor. Återstår 40 veckor varav 4+2 är semester. Men just nu så kliar det lite i fingrarna att få julfint här. Julfint... ja, inte blir det någon julgran.
Jag skall förstås inte vara hemma över julhelgen, det blir Chiddingfold i år igen, men inte någon stor släktjul den här gången. Sorry - det blev inte Åre i år heller. Men vi har fortfarande snö här utanför, men det är blöta, gråa snödrivor. London drabbades av en naturkatastrof, one inch of snow! När vi kom till kontoret i fredags eftermiddag, så lyckönskade de oss till att ha sluppit undan snökaoset. Nu var det inte så mycket snö i Vilnius, men troligen hade allt liv och alla kommunikationer i London avstannat om de hade fått det snöfallet som kom förra helgen.

Nu skall jag bara slappa. Igår fick jag tvätta och städa och handla mat, idag är det alltså en legitim slödag. Hoppas att det är något bra på TV ikväll.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.