Dreaming of a white christmas???

Nu kan man kanske tala om eländigt väder! Det har kommit blöt snö hela dagen, temperaturen har krupit under nollan och det kommer mer snö nu, men den är av lite stämningsfullt slag. I morgon kommer det att vara minusgrader även i centrala London och om snömodden fryser till is, då tänker jag stanna inne. Och jag har, till skillnad från de allra flesta här, rejäla stövlar att ta på mig om jag går ut. Jag kommer troligen att behöva dem när jag skall ta mig till kontoret på måndag! Någon av vädertjänsterna har förutspått riktigt kallt väder till och med torsdag, medan andra är lite mer optimistiska.

Vi (några kolleger och jag) hade tänkt oss en kväll ute på stan, men vi var rörande eniga om att det får bli en annan gång. Vi stannar hemma, var och en hos sig. "Hemma" känns rätt bra för mig nu, jag har fått det riktigt trevligt här nu, möbler, matta och lampor är på plats, alla flyttkartonger är uppackade och jag tror faktiskt att jag vet var det som fanns i dem har hamnat. Nästan i alla fall.

Måndag-onsdag har vi projektplanering inför det nya året, onsdag kväll äter vi middag tillsammans på The Capital, en restaurang i Knightsbridge som har två Michelinstjärnor. (Firman betalar...) Torsdag har jag planerat att ta mig till Chiddingfold, vi får se hur det går.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.