Besök av goda vänner

Idag har Kathleen och Eric varit här, jag ville gärna visa dem min nya lägenhet. Jag hämtade dem i Watford, Eric har förståndigt nog slutat med bilkörning - är man 86 så bör man undvika londontrafiken. Men
annars mår de nog ganska bra, undantaget att Kathleen har fått skaffa sig en hörapparat. Vi åt en sen lunch, tog en liten promenad ner till Themsen och så småningom drack vi te innan jag skjutsade hem dem igen. Det är trevligt när man kan umgås över generationsgränserna. Eric tycker förstås fortfarande att jag borde skaffa mig ett "riktigt" arbete. Det där har vi skämtat om ända sedan jag lämnade mitt sista "riktiga" arbete hos Lloyds. I hans ögon är det nog det bästa och säkraste jobbet som man kan ha. Samtidigt så vill han veta vad jag gör, hur det är att komma in i ett okänt företag och "röja" och  samtidigt anpassa sig till den främmande världen utanför GB - och samväldet.

I morgon skall jag vara flitig och läsa in det material som jag fått och på torsdag åker jag tillbaka till Chiddingfold, hemma igen måndag - antagligen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.