Snabb uppdatering!

Jag kom hit till Kiruna förra fredagen och har alltså varit här en vecka nu. Weekenden gick åt till "acklimatisering", sen har det varit full rulle både dag- och kvällstid. Jag blev behandlad som en god vän när jag dök upp på kontoret i måndags och förutom det normala jobbet så har jag varit ut- eller hembjuden varje kväll. vädret ahr varit riktigt trist, men det är ju ändå intressant när man inte behöver tända lampan förrän efter åttapå kvällen, även om det spöregnar ute. Nu ser det ut att bli bättre väder och över helgen och i morgon bitti skalljag få följa med till en plats med det exotiska namnet Nikkaluokta. Vägen tar slut där och man kan vandra upp mot Kebnekaie fjällstation. En av de som jag jobbar tillsammans med skall ta med mig på någon vandringstur från fjällstationen. Nej, vi skall  inte bestiga fjället, det har vi inte tid med och  så är vädret alldeles för osäkert för någon mer avancerad tur.

Om tio minuter blir jag hämtad för en bastukväll vid Torneträsk. Det låter väl exotiskt! Och jag räöknar med att stanna här nästa vecka också. Det kanske blir tid att skriva lite mer då!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.