Promotion!

Jag reste från Kiruna i fredags och kunde inte neka mig nöjet att stanna till i Stockholm för att hälsa på hos Carl och Jenny och bese deras nya lägenhet. Men lägenhet är nog fel ord, detta var en våning - i två våningar dessutom. Supersnyggt och som grädde på moset en stor takterrass med utsikt över taken mot Djurgårdens grönska.

Jag reste tillbaka hit söndag eftermiddag, och idag skulle jag egentligen haft min lediga dag efter ett uppdrag, men The Big Boss hade aviserat att han ville träffa mig klockan elva, så det var bäst att jag försökte vara i form till det mötet.

Och vad hände då? Jo, jag blev tillfrågad om jag ville bli ansvarig för Sverige, Finland och Baltikum samt eventuella uppdrag i Norge med anknytning till EU. Det innebär att jag får göra research om uppdragen, utse personal och naturligtvis också delta i uppdragen så långt det är möjligt. Man har gjort en uppdelning av EU i åtta regioner utifrån hur många uppdrag man haft och kan räkna med i den närmaste framtiden. Sett till ytan är "min" region störst, men med tanke på att ekonomierna i de skandinaviska länderna fungerar väl jämfört med vissa andra länder, mycket väl t o m, så är nog uppdelningen rimlig. Jag hörde att vi just nu har inte mindre än tjugotvå personer i Grekland t ex.

Jo, det här känns spännande och jag får väl ta det som ett erkännande av det jag gjort sedan jag började i det här företaget för snart ett år sedan. Jodå, jag fick lite högre lön också. BB gav mig ett bud och jag klämde till med rätt mycket mer och räknade med att han skulle förhandla ner mitt bud, men han suckade och sa "done". Jag blev faktiskt riktigt förvånad. Skulle jag ha klämt till med ännu mer? Nå, jag är nöjd som det blev.

Nu är jag garanterad att vara kvar i London minst till och med sista september, jag skall bygga upp en liten arbetsgrupp om sex personer. Fyra av dem finns troligen redan hos oss, två håller redan på att headhuntas. Jag får eget kontorsrum och en assistent som håller reda på diverse saker när jag inte finns på kontoret.

Och i morgon får jag ta ut min lediga dag. Ledig? Här behöver städas och tvättas. Jag ringde och berättade nyheten för Caroline. Hon påstod att jag blivit "promoted to glory" - men städning och tvätt är nog inte så mycket glory. Jag skall kolla om Melanie och Edward är hemma ikväll och så borde jag väl också ringa till Kathleen och Eric och berätta den goda nyheten. God, därför att jag räknar med att vara i London betycdligt mer än jag kunnat vara de sista åren. Den som lever får se.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.