Nytt uppdrag!

Vad har hänt sen sist? Jag tillbringade två trevliga och späckade dagar i Bryssel, lärde mig mycket och kan inte upphöra att förvånas över hur många uppfinningsrika och samvetslösa personer det finns i ekonomins gråzon. Sen dess har jag jobbat på kontoret och nu förbereder jag mig för att resa till Riga på söndag. Det kommer att vara mycket kallt där hela nästa vecka, -20 eller t o m -25 på nätterna och som bäst -15 på dagarna. Men jag har polarutrustning! Stephen, vår chef frågade om jag tyckte att det var ok att resa. Jag svarade "ja" och då sa han att de skulle boka in mig på bästa möjliga hotell  (Bergs) och ordna med bil som kör mig till och från den statliga organisation som jag skall jobba hos i minst 4 veckor, troligen längre. Jag frågade var min uppdragsgivare fanns, och kollade sen på kartan. Stephen blrv lite överraskad när jag sa att det behövs ingen bil, jag går gärna de dryga 200 meter som det är dit.

En del av mina kolleger tycker det är märkligt att jag accepterar ett sådant här uppdrag. Nu har jag varit i Ungern, Litauen och längst upp i norr i Sverige, på mitt förra jobb var jag bl a i Kina, Finland och i Lettland. Jag har inte så stor längtan till  de mondäna storstäderna och inte heller till  medelhavsländerna. Jag har sagt att jag gärna tar ett uppdrag i Estalnd eller Finland om något sådant dyker upp. När det gäller Estland, så kan det nog bli troligt, övergången till euro har blivit tuff för många företag. Det är ju så att vi får våra uppdrag via någon myndighet eller organisation i EU:s medlemsstater och vi jobbar både inom offentlig förvaltning och privata företag.

I morgon skall jag vara på kontoret, på fredag är jag ledig. Nästa gång som vi hörs blir nog från Riga.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.