Kort visit i Bryssel måndag-tisdag.

I morgon reser jag till Bryssel för att vara med på en två dagars konferens om skatteflykt och skatteparadis. F d skatteparadis bör man väl säja, det finns inte så många kvar längre. Faran är väl att innovatörerna hittar på nya sätt att gömma pengar och det är väl sådant som det till rätt stor del kommer att handla om.

Veckan har varit lugn, det är skönt att vara hemma och ha någorlunda fasta rutiner. Igår var jag i Watford hos Kathleen och Eric. Still going strong men inte riktigt så strong som sist jag träffade dem. Eric påstod att det bara var lite vinterleda som påverkade dem, men Kathleen funderar på om de skall byta till ett annat boende.  De har vänner som bor i ett seniorboende strax utanför Chesham och som trivs alldeles förträffligt.. Man kan välja mellan två- eller trerumslägenhet med pentry, det är måltidsservice - vare sig man vill äta i restaurangen eller få maten levererad till lägenheten, städning och tvätt ingår och så ordnas det med aktiviteter av alla de slag. Jag tror att det skulle vara en utmärkt lösning för dem, och de har råd med det.

Idag har jag slappat. Och tvättat och packat för morgondagen. Vi tar tåget till Bryssel från St Pancras redan 0734 och är framme i Bryssel 1027, konferensen börjar 1100, snålt med tid, men kommer tåget i tid så bör det väl fungera. ""Vi" är fem personer från företaget. Två av dem känner jag, de andra två har jag bara sett i förbigående.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.