Rapport efter första veckan i Bryssel

Nu har jag avslutat min första vecka i Bryssel och kommit hem till London välbehållen. Tåget gick fem och var i London tio över sex lokal tid. Två timmar drygt alltså. Fick tag i en taxi, annars är det faktiskt möjligt gångavstånd från St Pancras International och hem till mig.


Det har varit en intressant vecka som har gått väldigt fort och jag har jobbat rätt många timmar varje dag för att styra upp verksamheten. Mina kolleger har verkligen gjort sitt yttersta för att reda upp situationen, men oddsen har varit emot dem. Vi har bestämt oss för att tackla situationen i tre steg, vilket förhoppningsvis kommer att fungera. Jag hoppas att vi är på rätt köl igen innan jul.
 
Jag gissar att stora delar av den brittiska delen av EU-personalen var med på tåget. Nästan alla hade laptop och sprang sen runt i vagnen och pratade med varandra om några begivenheter nästa vecka. Jag satt lugnt och låtsades läsa i en bok, men i själva verket så lyssnade jag på dem och försökte förstå vad snacket handlade om. Det gjorde jag egentligen inte eftersom de talade i bokstavsförkortningar hela tiden.

Hotellet är okej, frukosten är riktigt bra men det är ont om platser i frukostmatsalen. Det finns ett shoppingcenter alldeles i närheten. Hittills har jag bara gått runt och tittat. Priserna är väl kanske något lägre än i London. Vädret har inte varit det bästa, så det har inte blivit något tillfälle att utforska stan på kvällstid. Jag funderar på att skippa hemresan nästa vecka, om helgvädret blir gynnsamt för utomhusaktiviteter = stadspromenader.

Som ovan bloggare så har jag inget mer som jag kommer på att skriva om. Så ni får nöja er med det här.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.