Ja, ja jag skall....

Efter ett par mindre lyckade försök för ett par dagar sedan att skriva något här på bloggen, så raderade jag det. Och fick omedelbart mail från ett par av mina vänner. Varför hade jag tagit bort det som jag skrivit? Helt enkelt därför att det inte alls fyllde minimikraven på sådant som man lägger ut till allmänt beskådande på nätet. Nu vet jag att världen är full av bloggar, så sannolikheten för att någon "utomstående" skall halka in här inte är så stor, men i alla fall!

Nu är jag i alla fall hemma igen efter ett par uppdrag i Köpenhamn och Hamburg. Jag kunde lämna Hamburg i morses efter att ha klarat av de sista info-passen vid halv åtta igår kväll. Jag var tillbaka på Heathrow halv nio GMT, fick förstås stiga upp i svinottan, men det var OK.

När jag kom hem, så hade jag ett meddelande på min telefonsvarare, Lena Åkerö var hemma i London och hade sökt mig. Så jag ringde upp Lena och i morgon är vi båda på kontoret på förmiddagen och sen tar vi ledigt och gör något roligt på eftermiddagen och kvällen. Lena reser tillbaka till Sao Paolo på söndag, så vi får utnyttja tillfällena. Jag är avundsjuk (lite) på Lena som får tillfälle att verkligen lära känna en stad och ett land, jag har mest flackat runt de sista två åren. Å andra sidan så blir det rätt jobbigt om man hamnar på ett ställe som Chingqong så länge som vi gjorde.

Nu skall jag hänga upp tvätten, handla mat och tyvärr måste jag nog ta fram min dammsugare också. Och i kväll skall jag slappa. Jag har förtjänat det.

Duger det här???

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.