Då tar jag ett krafttag igen!

Jag var på kontoret och skrev ner en redogörelse för kontakterna i Hamburg, diskuterade lite med The Boss om vad som är på gång härnäst - nu vill han att jag skall hjälpa ett av våra team i Bryssel, de har kört fast p g a personalbyten och sjukdom. Det skulle i så fall bli fram till jul och det låter rätt bra, det går snabbt att komma hem över weekenden också. Sen kanske det blir Sverige - kan och får inte säja mer just nu.

Sen åt Lena och jag lunch på The Squadron, en f d pub som blivit trendigt lunchställe och därefter ägnade vi oss åt shopping. Julruschen har redan kommit igång, men det lär bli mycket värre redan nästa lördag, då har ju de flesta fått nya friska pengar. Vi hade faktiskt tänkt oss att gå ut på kvällen, men kom på att det kunde vara lika trevligt att sitta hemma hos mig och prata. Det finns en "restaurang-deli" ett par kvarter från mig, vi gick och köpte en välkomponerad måltid och vin där. Vi hade väldigt mycket att tala om.

Idag har jag varit och hälsat på Eric och Kathleen ute i Watford. Still going strong. Eric spelar golf och Kath spelar boule. Enda lyxen de unnar sig annars är städhjälp en gång i veckan. Så pigg skulle jag också vilja vara vid 85+. Om en liten stund skall jag åka hem till Lena i Greenwich, vi är några stycken som samlas där innan vi förflyttar oss till en fransk-provencalsk restaurang i närheten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.