Mot nya mål

Nu har jag varit på kontoret och är hemma en liten stund för att packa och sen tar jag Eurostar till Bryssel från St Pancras 16.04 och är framme 19.03. Ja, det står i alla fall så på min biljett. Två timmars restid alltså. Här går det undan! Jag skall bo på Hotel Queen Anne, ligger i norra delen av centrum, ett par kvarter från vårt kontor. Jag ser fram emot fyra veckor i Bryssel, har inte sett så mycket av den staden tidigare. Det känns lite jobbigt att behöva gå in i en arbetsgrupp där det blivit problem, men jag hoppas att det går bra. Det är ju inte relationsproblem utan personalbyten mm som gör att jag blivit "inkallad".

Lördagens restaurangbesök blev mycket lyckat. Man kan ju undra hur en av mina kolleger lyckades få ett bord för sex på en restaurang där man normalt behöver boka bord i god tid, men allt handlar om relationer. Vi åt en meny med fem rätter (små rätter!) och professionellt valda viner (i glas!) till var en en av dessa.

Igår satt jag hemma i regnet och ugglade, väl medveten om att jag fick passa på, det är inte samma sak att sitta på ett hotellrum i Bryssel och uggla. Det har mycket mer av tristess över sig. Dessutom fick jag förstås planera för vad jag skulle packa ner i min resväska.

Återkommer med rapport när jag har något att berätta från Bryssel.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.