Vad är ett löfte värt???

Men jag medverkade faktiskt själv till att det bröts. Jag skulle ju jobba i London fram till min semester, men sen behövde en av mina kolleger resa hem akut förra onsdagen från ett uppdrag i Perigueux - som är huvudort i Dordogne. Kollegans ettåriga tvillingar hade fått vattkoppor och hans fru hade dessutom en hand i paket p g a bruten tumme. Nu var det faktiskt inte så svårt att tacka ja till att resa iväg med några timmars varsel. Det här är en del av Fraankrike som jag aldrig besökt. Den som läst Jean Auels böcker om Ayla, vet att den näst sista boken i serien The Shelters of Stone utspelas i Dordogne. (Uppdraget gällde uppföljning av EU-bidrag till turism, så mycket kan jag väl avslöja.) Dessutom är det ungefär 100 km till både Les Eyzies-de-Tayac  där Cro Magnonfyndet gjordes och och Lascaux med kopian av grottan med målningarna. Nu har vi inte hunnit med att se dem den här veckan, men för att göra en nödvändig (?) komplettering av vår rapport, så kommer vi naturligtvis att göra ett besök i de trakterna nästa vecka. Den här helgen är vi bjudna till Bordeaux för att bland annat se på vinodlingar. Våra värdar antydde att det är så mycket folk i trakterna kring Verzere under weekenden, att trafiken nästan står stilla. Det skall vara intresset för den nyss utkomna, sista boken i serien om Ayla som ställer till det.Vi kommer då också att få se några grottor med originalmålningar som normalt är stängda för besökare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.