Hemma igen!

Jag kom hem igen lördag fredag kväll, efter tre timmars försening på Kastrup. Det är naturligtvis skönt att vara hemma igen, men det var lite trist att lämna Riga och Dace. Igår var jag på kontoret och lämnade en snabbrapport om mitt uppdrag, resten av veckan är jag ledig och nästa vecka skall jag slutföra dokumentationen. Jag vet inget om vad jag skall göra närnäst, The Boss är på semester och kommer hem nästa vecka. Ett par veckor i London är inte helt fel, det blir alltid en hel del att hämta igen på det privata planet när man varit borta mycket.

Jag reser till Chiddingfold på torsdag, Melanie har just bytt en knäled så hon bör hålla sig i stillhet. Caroline och barnen är redan där, de har sitt påsk- och mitterminslov nu.

 Nästa punkt på programmet är ett besök hos Nigel, min frisör och sedan inköp av ett par skor och gärna också något vårnytt att ha på mig. Just nu är det +14 och i eftermiddag kommer termometern att stiga över 20-strecket och så kommer vädret att förbli de närmaste dagarna. Just nu ser jag hur två båtar tar sig ut ur Chelsea Harbour, en riktigt maffig yacht och en betydligt mer anspråkslös farkost. Det är fråga om årstiden skall benämnas vår eller sommar. Jag börjar luta åt det senare. Och nu  är det tid att jag samlar ihop mig för att åka till Nigel. Han finns uppe i Islington. Kan man hitta någon som är lika skicklig och intresserad på närmare håll tro? Det där med att välja frisör är lika delar yrkesskicklighet och personkemi.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det regnar i Skottland.