Sen sist

- har jag lyckats få det riktigt ok i min nya lägenhet, även med mina slitna vardagsrumsmöbler. Allt är på plats, det känns skönt att ha fått göra en utrensning av sådant som jag absolut inte behöver och nu ser jag fram emot nästa vecka och mitt nya jobb. Jag har köpt nya möbler, men de kommer inte att levereras förrän i mitten av oktober. Jag hoppas att det blir samtidigt som jag är hemma från jobbet i Budapest 2 veckor. Det blir en "buteljgrön" tresitsig lädersoffa med två fåtöljer till och ett soffbord i glas med metallstativ. Dessutom har jag köpt en "läsfåtölj" med pall och litet bord till. Den är bekväm som en gammaldags öronlappsfåtölj, men betydligt modernare i formspråket. Ja, det är alltid en början. När möblerna så småningom är på plats, så skall jag fundera på matta under soffgruppen, byte av matbordet och lampor som bättre passar in i miljön.

Jag har hunnit med en del annat också, har varit i Marlborough och hälsat på Diana och Brian som flyttat till i ett underbart gammalt hus i utkanten av stan. Vi gjorde en tur till Avebury vilken även inkluderade Silbury Hill och West Kennet Long Barrow, platser som jag inte besökt sedan jag var barn och farfar tog oss med till sådana här historiskt intressanta platser. När historiens vingslag fortfarande låg tunga över oss, så tog vi en kvällstur till Uffington och såg på Dragon Hill, den vita hästen och Uffington Castle. Det var en varm och klar kväll och vi satt på krönet till Uffington Castle och såg solen gå ner. Magiskt - nästan.

En dag var jag i Canterbury för att träffa min farfars syster Stephanie. Hon är 96 år och den enda av de syskonen som fortfrande lever. Hon bor i en egen lägenhet i min farbrors hus och klarar sig förvånansvärt bra med hjälp av en dam som kommer en stund varje förmiddag och ser till henne. Farbror Ian och hans nyaste var i Bretagne där de har ett "sommarhus".

Och så har jag satt av en hel del tid för att göra mig bekant med det material som jag fått för att förbereda mig inför mitt nya jobb som alltså börjar på måndag. Det känns riktigt bra och det skall bli spännande att få komma till Budapest. Vi skall resa dit lördagen den 25 sept och stanna där tre eller fyra veckor, sen blir det London två veckor och därefter tillbaka till Budapest igen, troligen två veckor.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.