En arbetsvecka avklarad!

I måndags gjorde jag entré på mitt nya jobb. Arbetsuppgifterna kommer inte att skilja sig alltför dramatiskt från sånt som jag är van att ta tag i, men det är ändå mycket nytt som jag måste sätta mig in i, bl a en hel del EU-regler. Men det är definitivt på pluskontot att jag enbart kommer att arbeta inom EU-området, då har man ju ändå vissa gemensamma nämnare att rikta in sig på - även om de olika ländernas lagstiftning skiljer sig åt. Dessutom behöver man ju inte vränga ut och in på sig för att förstå olika länders kultur, ett visst gemensamt förhållningssätt till saker och ting bör vi väl ändå ha i Europa. Jag kanske får revidera den uppfattningen senare???

Nästa vecka blir det lite mer på allvar,  då skall jag läsa in mig på en hel del material som gäller just Ungern. Och sen bär det av till Budapest. Det skall bli spännande.
I kväll har jag bjudit hit några vänner på en drink innan vi går till en restaurang här i närheten.  That´s all for now.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.