Cleanliness is next to godliness

När det är skakigt i europeisk ekonomi, så blir det mycket att göra hos oss. Jag har varit med på en konferens i Frankfurt tre dagar, varit i Tallinn igen och därifrån åkte jag direkt till Finland och nu senast har jag varit i Stockholm, kom hem i onsdags kväll. Det har varit oerhört stressigt sedan jag fick mina nya arbetsuppgifter, men det beror dels på att vi har haft ett par avhopp bland dem som skulle ingå i teamet och så har vi fått förhålla oss till den skakiga europeiska ekonomin, även om just mitt team jobbar med Europas lugnaste hörn. Idag är jag ledig, skall möta Lena Å H på Heathrow klockan fyra. Hon skall bo hos mig tills vidare, börjar officiellt jobba hos oss på tisdag.

Lena har kollat lägenheter på internet och i morgon eftermiddag skall vi på två visningar, hon vill gärna bo i Greenwich igen. Det har väl vissa fördelar med att bo nära jobbet, men å andra sidan så kommer vi att vara "ute" så mycket att det inte spelar så stor roll. Men det skall bli spännande att se hur det blir till sommaren. Skall man fly London under OS? Jubilee Line kommer ju att vara en av linjerna som går mot  området med flest arenor.

Nu skall jag fortsätta att städa, känner mig som "the good housewife" när jag skall fredagsstäda. Men det måste väl kännas mer välkomnande att komma till en välstädad lägenhet? Kylskåpet är välfyllt sedan igår kväll och det finns en hel del mat i frysen också, även om jag är av den inställningen att maten i frysen skall vara nåågot slags reserv- och nödproviant.

Lena har aviserat att vi skall besöka Regent Hall klockan elva och tre på söndag. Jo, det lär bli en hel del "Sally Ann" så länge hon bor här. Jag har ju lite avlägset sådant påbrå på min pappas sida, så det skall säkert bli intressant. Men nu, åter till skurhinken. Cleanliness is next to godliness. Jag ta hand om det förstnämnda så får Lena ansvara för det senare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.