Det var ett tag sen sist!

Mina två veckor i Cornwall blev bara 1½ vecka. Det regnade en hel del men jag hann i alla fall att åka till Heligan en solig dag och till Lands End, Lizard Point och Tintagel några andra dagar med fullt godkänt väder. Anledningen till att min vistelse i Helston blev lite avkortad, var att Frederick, min avlägsna släkting fick ett brådskande jobb i Belfast (han är jurist) och samtidigt skulle två släktingar till hans ex komma på besök. Så Fred slog två flugor i en smäll och frågade om jag kunde ta med mig släktingarna (som kommer från Kroatien) på en liten rundtur i England, det var deras första besök här om man undantar London - men London är ju inte England. Det gjorde jag gärna och vi startade måndag den 14:e, tog en tur genom Cornwall och Devon till Bristol och över till Wales, där vi körde i nordlig riktning för att komma till Chester. Sen korsade vi Manchester och Sheffield för jag ville visa dem den sidan av England. Därefter till Lincoln, Newark, besökscentret i Sherwood, Nottingham och sen via några mindre sevärdheter till Oxford, Cotswolds och tillbaka till Helston igen. Det blev en rejäl rundtur på två veckor, jag kom hem till London igår kväll. Jag hade nog lika stort nöje av turen som Marco och Hana, det blir ju aldrig av att man "turistar" på det sättet. Nu är Fred hemma igen och får ta hand om sina ex-släktingar två veckor till. Han får göra det med gott humör för han brukar våldgästa dem och även låna deras båt på sin semester. De bor på en plats vid adriatiska havet som heter Sibenik och nu har jag en inbjudan dit. Ja, jag har ju faktiskt tid i sommar. Vi får se hur det blir.

Vad har jag härnäst på programmet? Ja, det vet en del av er.  I kväll flyger jag över till Arlanda och sen blir det svenskt midsommarfirande på Blidö. Sen tar jag färjan över till Helsingfors för att hälsa på där och så räknar jag med att vara tillbaka i London omkring den 10 juli. Har jag chansen för en gångs skull att ha sommarlov så tar jag den!

Och nu är det snart tid för mig att börja förbereda resan ut till Heathrow.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

En ledig dag!!!

Lördag morgon i Bryssel.