NYTT FÖRSÖK!

Nu börjar jag på ny kula med mitt bloggande. Det skall  bli  spännande att se om  inläggen försvinner. Inläggen mellan 2012 och 2016 försvann ut i cyberspace, jag gjorde ett inlägg i november 2016 och ytterligare några till och med januari 2017, de försvann också. Jag har fått hjälp att kolla alla inställningar och har nu bytt mina inloggningsuppgifter.  Det sist som hänt är att en bekantas bekant som kan ta sig in legalt i Bloggers system, har kollat och det verkar inte som om någon någonsin hackat sig in. Mysteriet kvarstår och skam den som ger sig, nu försöker jag igen.

Egentligen har  jag inget revolutionerande att berätta, i  alla fall inte  för dem som tillhör  bekantskapskretsen.

Jag har ett nytt jobb sedan februari 2017 (fortfarande inom konsult- och uppdragsträsket) , bor kvar i London, fortfarande i Chelsea Harbour och är singel - fortfarande.  Några förändringar? Jag har hittat en pianopedagog som accepterar att jag  dyker upp lite nu och då och jag har skaffat mig ett elpiano av det lite  dyrare slaget, en miniflygel med anslag som en riktig flygel.

Jobbet är lite annorlunda än vad jag varit van vid, nu sysslar jag  med de förväntade konsekvenserna av Brexit, har ett fast uppdrag för en bank och får rycka in och  konsulta för  deras kunder vid behov. Den delen av jobbet tar min mesta tid. Jag kan säja en sak, utträdet ur EU är det mest korkade  av allt  korkat som en brittisk regering någonsin gjort. Men det är intressant. Mycket intressant.

Jag bor alltså kvar i Chelsea Harbour, men har funderingar på att skaffa något annat. Det är mer praktiskt för mig  att bo längre österut, Docklands, Canary Wharf eller kanske Greenwich. Det är i City och den östra delen av London som jag har flest uppdrag, om jag nu inte jobbar i helt andra delar av Storbritannien.

Det var allt för idag, jag är mycket  spänd på om inlägget finns kvar om några dagar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det händer nästan ingenting