I väntans tider - på en Miele.

Det var ett tag sedan sist. Jag har just kommit hem, har ledigt i eftermiddag eftersom min nya tvättmaskin skall levereras och installeras.

December blev en hektisk månad. Det var skönt att tillbringa en hel vecka i Chiddingfold, Lena och jag åkte dit den 23 december  på kvällen och hem igen den 30.  Vi blev nio stycken som firade brittisk landsbygdsjul. Lena var ju inte bekant med någon i min släkt, men hon blev snabbt god vän med alla.  Lena firade nyår med några av sina vänner i Croydon och jag var hos Fran och Michael på deras lantställe.

Lena tillbringade en månad i Riga och hon trivdes så bra där, både med jobbet, Dace och staden. Sen var hon lite besviken eftersom hon hade tänkt att knyta några kontakter inom Frälsningsarmén där. Men när hon upptackte att två personer, som hon inte hade räknat med skulle arbeta där och som hon verkligen inte gillar, dök upp, så höll hon en låg profil och avlägsnade sig diskret när gudstjänsten var över. Det där med kyrkligt arbete är nog inte alltid så roligt.

Då var det nog trevligare i Chiddingfold. Det var barnens gudstjänst med julspel och midnattsmässsa (som var en timmas singalong) och så gudstjänst i Haslemere på juldagen. Jag kände mig riktigt from efter detta.

Lena har köpt en lägenhet i Greenwich, inflyttning 1 mars. Hon reste till H-fors i går och skall stanna där 2 veckor och sen får hon följa med ett av våra team som skall till Portugal. Det är ju inte hennes primära arbetsområde, men hon talar ju portugisiska rätt bra efter åren i Sao Paulo, och det får vi naturligtvis utnyttja. PIIGS-länderna har ju plötsligt blivit väldigt "hett" för oss. Jag försöker att hålla mig till det som är mitt ansvarsområde, länderna kring Östersjön, som nu utökats med Polen. Lyckligtvis har vi en kille i teamet vars föräldrar kommer från Polen, så han klarar kulturen och språket ganska bra.

Det skall bli skönt att få en ny tvättmaskin. Den jag har, den tvättade och sköljde och centrifugerade, men allt skedde med kallt vatten. Enligt Fran och Michel (som bodde här tidigare) så är den minst sex år, så den har nog tjänat ut. Vet ni vad jag skall göra ikväll? Tvätta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Möbler, facebook och vinterkyla.

Snart är vi på väg.

Det händer nästan ingenting